Wednesday 23 October 2013

Balada Pencinta Lakonan Saleha dan Johan Yang Membuai Perasaan.


“Ku bersyukur padamu Tuhan kerana telah menghadirkan dia padaku.

Sungguhku akur padamu tuhan yang telah mendatangkan makna dalam hidupku.

Terima kasih padamu tuhan yang telah mendatangkan Aisyah, Saleha, Johan & Khir ”

(Lagu Intro..Pastikan anda tak terlepas waktu ni..)  

Ok kami jatuh cinta sekali lagi apabila menonton Filem Balada Pencinta. Tak kira la anda ada atau tak ada teman istimewa / suami, isteri, filem ni macam mengajar kembali erti cinta ..chewahhh. 

Mereka yg jiwang karattt haha memanglah amat sesuai tonton filem ni. Hehehe. Kami rasa tak ada masalah kot, rata-rata peminat Saleha memang macam tu kan? tengok Nora Elena pun dah terbang ke pelangi , rasanya bila tonton cerita ni dah sampai ke bintang.


Saleha sempat menjeling ke arah kamera kami sewaktu ditemubual media pada
Malam Gala Balada Pencinta





Filem ini merupakan filem ketiga lakonan Saleha. Sebelum ini Saleha berlakon dalam Filem Kerat 14 dan KL Zombi. Filem Balada Pencinta ternyata penuh bermakna kepada Saleha kerana bakatnya sebagai pelakon digunakan sepenuhnya menjiwai watak Aisyah. Watak Aisyah dan Amir (Johan) dalam filem ini amat seimbang.


Senyuman menawan Saleha sewaktu babak di Pasar Seni

Selepas menonton Balada Pencinta pada malam galanya pada 17 Oktober baru-baru ni, kami buat kesimpulan memang Saleha merupakan Primadona Filem Melayu kini dan Johan pula hero hebat pujaan ramai walaupun penonton lebih kenalinya  dengan watak Botak si budak nakal dalam Drama Juvana sebelum ni.


Johan sebagai seniman jalanan yang tiba-tiba jatuh cinta
Filem ini bakal keluar untuk tayangan umum pada 24 Oktober 2013. Kekuatan cerita dan lakonan pelakon-pelakonnya yang amat berkesan menjadi salah satu sebab untuk kami (TSS) meraikannya di pawagam. Satu program menonton sambil menderma akan diadakan pada 26 Oktober ini dengan kehadiran Saleha memeriahkan acara. Maklumat lanjut acara ini boleh rujuk artikel sebelumnya.


Primadona Terbaru Malaysia :)
Apa ceritanya?..
 
Balada Pencinta sebuah kisah cinta yang jujur yang mempertemukan seorang seniman jalanan dengan seorang gadis bangsawan. Walaupun berada di landasan berbeza, bertemu di stesen yang sama ...ya stesen cinta.


Siapa pengarahnya?..

 
Arahan Khairulizam Abdul Rahman atau lebih dikenali sebagai Khir Rahman. Ia merupakan filem kedua arahannya selepas Filem Dalam Botol. Walaupun lebih dikenali dengan filem yang berseni, baginya Balada Pencinta merupakan sebuah filem biasa komersil yang bisa dinikmati semua lapisan masyarakat bukan hanya tertumpu pada khalayak khusus. 



Khir Rahman,tuan pengarah yang berjaya menggabungkan elemen seni & komersil dalam filem ini


Memetik kata-katanya:


Adakah lebih hebat daripada Ombak Rindu?


Tak tau la hamba ..barangkali lebih mudah difahami ..malah terlalu mudah ..hanya hamba jentikkan sedikit nilai scene pada tangkapan yg lebih mengutamakan moment ..berbanding sekadar menangkap dialog ; )

..sememangnya film hamba ni biasa saja ..cuma tangkapannya ada sedikit jentikan yg di luar convention ..hanya bertujuan positif dalam pembangunan nilai penontonan ..itu sahaja ; )
* (Setelah menonton pendapat ramai menyatakan yang filem ini
filem biasa yang luarbiasa.)


Siapa ada dalam filem ini?...
 
 
 Sein (Ruffedge) ..Johan As'ari ..Siti Saleha  ..Azhanrani ..Norizs Ismail ..Dato' Jalalludin Hassan ..Dian P.Ramlee ; )
 
Barisan pelakon sewaktu sidang media pada 17 Oktober 2013

 

Apakah kekuatan filem ini?...

 
Bagi kami yang dah menonton ni, filem ini cukup rencahnya. Cerita dan skrip yang baik. Lakonan bersahaja daripada barisan para pelakon yang mantap terutama Siti Saleha dan Johan serta saat-saat indah yang terakam seumpama hanya kami dan skrin cerita. Jadi mungkin pop corn pun tak terusik disebabkan keasyikan menontonnya. (Duit beli pop corn nanti boleh masuk tabung derma Menggapai Impian ye..selingan)


Malah filem ini juga banyak menggabungkan lagu-lagu cinta popular baru dan lama. Dua buah lagu khas diciptakan untuk filem ini iaitu Terima kasih Aisyah (..dan Siti Saleha juga hehe) dan Nanti


Bagi rakan-rakan artis yang turut menonton filem ini, cerita ini sungguh sweet. Jangan salah anggap, filem ini bukan filem muzikal tetapi filem ini sebuah filem cinta romantis yang penuh drama serta aksi selain muzik dan lagu-lagu yang membuai rasa. Senang cerita jom tengok sendiri la.



Apa kata Media?...

 
Love Notes froam A Busker - NST
 
Romantis Cara Johan Dan Saleha - Kosmo
 
Balada Pencinta Sarat Dengan Rasa - Harian Metro


Artikel-artikel di atas turut termuat dalam FB Notes TSS. Bagi yang terlepas boleh membacanya di facebook.com/teamsitisaleha
 
 
Ok tak perlu kata apa lagilah pastikan anda menonton di pawagam nanti.




Teaser Trailer Balada Pencinta (Ehsan GB)
 
  
Tak cukupkah untuk meyakinkan anda ke pawagam? sekarang lihat pula sisi
romantis filem ini dengan lagu temanya Terima  Kasih Aisyah.

 

Manisnya :) Lagu ciptaan Khir Rahman. Tajuk Terima Kasih Aisyah & Saleha
 
  
Balada  Pencinta adalah sebuah filem arahan Khir  Rahman terbitan Grand Brilliance. Menemui anda di pawagam bermula 24 Oktober 2013

Saleha bersama Admin-admin TSS serta sebahagian ahli TSS sewaktu Tayangan Perdana. Foto Ehsan Rashidee Azman
 









Team Siti Saleha ingin mengucapkan terima kasih kepada pihak penerbit serta semua yang terlibat menjayakan filem ini. Kami rasa amat terhibur. Filem yang baik, lakonan mantap

Terima kasih GB kerana menghadiahkan baju T dan poster yang cantik ini kepada kami...
Sungguh kami akur seronoknya menonton cerita ini. Terima kasih. Alhamdulilah untuk segalanya. (Try nyanyi gaya lagu di atas hehehe)

Pada ahli TSS yang dah tonton filem ini, mohon kongsi pengalaman di bawah ruangan komen

TSS Sayang Sal


-AdminEhsasjdeed

.

No comments:

Post a Comment